교육내용 | 교육대상 | 교육시간 | 교재 | 교육방법 |
---|---|---|---|---|
Certified Production and Inventory Management | PI팀, 제조 및 구매, 자재 등 Operation 및 SCM 관련 조직 구성원 | 64시간 | Text book + PPT자료 + case study | 강의 및 토의/ 질의 응답 |
Module별 상세 Section | Hours | Total |
---|---|---|
Module 1: 전략(Strategy) Section A: 공급사슬, 그리고 환경 및 전략(Supply Chains, The Environment and Strategy) Section B: 전략적 범위와 목표(Strategic Scope and Objectives) Section C: 조직 전략 개발과 관리(Developing and Managing Organizational Strategy) Section D: 기능적 전략과 운영적 전략(Functional and Operational Strategies) Section E: 제조환경, 프로세스 유형,프로세스 레이아웃(Environments, Processes and Layouts) Section F: 성과 모니터링 및 핵심성과지표(Performance Monitoring and KPIs) Section G: 위험관리(Risk Management) Section H: 자본 장비 및 시설물(Capital Equipment and Facilities) Section I: 지속가능성 전략(Sustainability Strategies) |
2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 2.0 |
16 |
Module 2: 판매운영계획(Sales and Operations Planning) Section A: 판매운영계획의 목적과 프로세스(S&OP Purpose and Process) Section B: 수요계획과 공급계획 취합(Aggregate Demand and Supply Plans) Section C: 판매운영계획 조정(Reconciling S&OP Plans) |
3.0 3.0 2.0 |
8 |
Module 3: 수요(Demand) Section A: 수요관리(Demand Management) Section B: 수요의 원천/예측(Sources of Demand) Section C: 예측 성과(Forecast Performance) |
3.0 3.0 2.0 |
8 |
Module 4: 공급(Supply) Section A: 기준일정 생성과 검증(Creating and Validating the Master Schedule) Section B: 기준일정 활용 및 유지(Using and Maintaining the Master Schedule) Section C: 자재소요량계획(Material Requirements Planning) Section D: 공급자와 구매(Suppliers and Purchasing) Section E: 제품원가 계산(Product Costing) Section F: 변경 및 공급 중단(Changes and Supply Disruptions) |
1.5 1.5 2.0 1.0 1.0 1.0 |
8 |
Module 5: 상세일정(Detailed Schedules) Section A: 상세일정 계획(Planning Detailed Schedules) Section B: 일정수립 및 생산활동통제 방법(Scheduling and PAC Methods) Section C: 생산 및 서비스 일정 수립(Creating Production and Service Schedules) Section D: 상세일정 관리/자재일정수립(Managing Detailed Schedules&Scheduling Material) |
3.0 3.0 1.0 1.0 |
8 |
Module 6: 재고(Inventory) Section A: 재고계획(Inventory Planning) Section B: 재고관리(Inventory Management) Section C: 재고비용, 가치 측정(Inventory Costs, Value, and Metrics) Section D: 재고통제(Inventory Control) |
2.0 2.0 2.0 2.0 |
8 |
Module 7: 유통(Distribution) Section A: 유통계획(Planning Distribution) Section B: 보충 및 주문관리(Replenishment and Order Management) |
2.0 2.0 |
4 |
Module 8: 품질, 지속개선, 기술(Quality, Continuous Improvement, and Technology) Section A: 품질(Quality) Section B: 지속개선(Continuous Improvement) Section C: 기술(Technology) |
1.0 1.5 1.5 |
4 |